Curs de antreprenoriat pentru liceeni

Acest curs intenționează să descrie pașii principali necesari în înființarea și administrarea unei afaceri și aplicarea teoriei învățate la curs într-un cadru real. Partea teoretică tratată la curs include realizarea unui studiu de piață, alegerea unei strategii și scrierea unui plan de afaceri. Partea practică include implementarea planului de afaceri și administrarea firmei. Cursul este deschis elevilor de peste 15 ani și va dura opt ședințe de câte 90 de minute fiecare.

START:
noiembrie 15, 2017
DURATION:
8 săptămâni
ID:
antreprenoriat-2017

INSTRUCTORS:

DSC_0045
Mihai Vasile
Co-fondator, Coordonator Proiecte Cursuri, Tutore

Address

Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”   View map

Categories

Cursuri-Politeia

Structura sistemului de învățământ public din România nu permite o bună dezvoltare a gândirii critice. Atât elevii, cât și profesorii, sunt constrânși să se axeze pe memorarea informației și nu pe dezvoltarea unor abilități de înțelegere. În cazul antreprenoriatului, subiectul este abordat într-un singur an și într-un număr redus de ore, iar cerințele formale de evaluare limitează și mai mult acest timp. Lipsește dimensiunea practică, fără de care este foarte dificilă înțelegerea complexităților din spatele teoriei.

Politeia propune un nou curs interactiv, care le va permite elevilor să pună în practică lucrurile pe care le învață. Mediul de afaceri poate fi intimidant la început, întrucât funcționează după un set de reguli și principii care la prima vedere par a fi copleșitoare. Acest curs intenționează să descrie pașii principali necesari în înființarea și administrarea unei afaceri și aplicarea teoriei învățate la curs într-un cadru real. Partea teoretică tratată la curs include realizarea unui studiu de piață, alegerea unei strategii și scrierea unui plan de afaceri. Partea practică include implementarea planului de afaceri și administrarea businessului.

Cursul este deschis elevilor de peste 15 ani și va dura opt ședințe de câte 90 de minute fiecare. Prima întâlnire va avea duminică, 19 noiembrie, la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”, la ora 13.15.

Public țintă: elevi de liceu, de peste 15 ani, interesați de conceptul de antreprenoriat. Proiectul necesită disponibilitatea de a se implica în activități extrașcolare relevante cursului cel puțin patru ore pe săptămână.

Mărime grup: 12-15 elevi.

Perioada de desfășurare: Noiembrie 2017 – Ianuarie 2018, în zilele de duminică, în intervalul orar 13.15 – 15.00.

Obiective curs:

  • Crearea unui plan de afaceri însoțit de:
      • Studiul pieței (analiză + trenduri),
      • Strategia aferentă (poziționare, marketing, vânzări);
  • Un business funcțional implementat prin Politeia (standardul va fi vânzare tricouri).

Durată curs: 90 de minute/sesiune.

Cost: participarea nu este condiționată de plata unei taxe, însă Politeia va încuraja participanții să doneze cel puțin 200 de lei pentru proiectul „Spre o educație mai bună pentru toți copiii”.

Evaluare: pe bază de proiect.

Structură și conținut:

  1. Introducere – Cine suntem? Ce vom face împreună?
  2. Analiza pieței și a trendurilor – Ce este piața? Ce sunt trendurile? De ce sunt importante?
  3. Strategie – Cum ne construim o strategie? Cum o aplicăm?
  4. Project management – Ce presupune managementul de proiect? De ce este necesar?
  5. Plan de afaceri (I) –  Ce este planul de afaceri? De ce este important? Ce modele există?
  6. Plan de afaceri (II) – Cum struncturăm un plan de afaceri?
  7. Workshop vânzări – Cum ne construim o strategie de vânzări? Cum abordăm un posibil client?
  8. Workshop etică business – Ce este etica în afaceri? De ce este importantă? Care sunt costurile morale și materiale?

Listă lectură:

  1. Rene Rohrbeck, Elko K.R. E. Huizingh & Cinzia Battistella. (2015). Corporate Foresight: An Emerging Field with a Rich Tradition.
  2. Lindgren & Abdullah. (2013). Conceptualizing Strategic Business Model Innovation Leadership For Business Survival And Business Model Innovation Excellence.
  3. A. K. Munns & B. F. Bjeirmi. (1997). The Role of Project Management in Achieving Project Success.
  4. Peter Lindgren & Ole Horn Rasmussen. (2013). The Business Model Cube.

Listă suplimentară de lectură:

  1. Jurgen Gausemeier, Alexander Fink & Oliver Schalke. (1998). Scenario Management: An Approach to Develop Future Potentials.
  2. David J. Teece. (2010). Business Models, Business Strategy and Innovation.
  3. Peter Lindgren & Ole Horn Rasmussen. (2015). Two Black Boxes: Understanding the Coherence between Business models & Business Model Ecosystem.
  4. Donald Mitchell & Carol Coles. (2003). The ultimate competitive advantage of continuing business model innovation.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

TOP