Revista Presei 02.11
- Digitalizarea școlilor – Studiu U.E.
Conform unui raport publicat de Comisia Europeana și de New Media Consortium, o comunitate internațională de experți în tehnologia educațională, competențele digitale ale elevilor încă nu sunt la un nivel îndeajuns de avansat pentru a introduce sisteme educaționale digitalizate. Astfel, aducerea tehnologiei mai aproape de școală și utilizarea eficientă a acesteia în formarea cadrelor didactice sunt printre cele mai mari probleme cu care se confruntă sistemul școlar European în prezent. Se estimează că în decursul următorului an în multe din școlile europene vor fi implementate noi metode tehnologizate de învățare precum combinații între mediul fizic și cel virtual, utilizarea tabletelor, etc. Pe de altă parte, deși acestea sunt provocări soluționabile, instalarea noilor metode va avea un grad ridicat de dificultate, datorită competențelor digitale relativ slabe atât ale elevilor cât și ale profesorilor.
“Avantajele ţin de posibilitatea de a învăţa/înţelege în propriul ritm, de asumare a procesului învăţării de către elevi, de stimulare a curiozităţii, de creare a unui mediu în care elevii să înveţe unii de la ceilalţi, nu neapărat la oră. Dacă elevul poate parcurge cunoştinţele singur, atunci profesorul poate să dedice mai mult timp înţelegerii prin aplicaţii practice, iar elevii pot fi încurajaţi să înveţe unii de la ceilalţi.”- Simona David Crisbășanu (expert în educație) – Ce învățam din “criza” manualelor digitale?
- Liceeni antreprenori pe fonduri europene
Conform adevarul.ro 12 milioane de euro vor fi alocate de către statul roman (din bani europeni) pentru finanțarea educării antreprenoriale a 12.000 de elevi de liceu din toate regiunile țării. Guvernul României a aprobat miercuri ghidul ,,Firme de exerciţiu pentru elevi”, care se adresează acestor elevi, parte din proiectul european „România Start Up”. În program sunt incluse sesiuni de mentorat, workshop-uri și training-uri care au ca scop transformarea ideilor în adevarate proiecte și ulterior planuri de business. Suma maximă alocată pentru un proiect este de două milioane de euro/proiect, iar acesta trebuie să conţină minimum 50 de firme de exerciţiu şi să cuprindă 500 de elevi cursanţi.
- Manualele digitale pentru clasele I şi a II-a
După lungul proces al licitaţiei contestate de mai multe ori, manualele pentru clasele I şi a II-a au fost publicate pe platforma Ministerului Educaţiei în format .pdf la data de 20 octombrie, după ce le-a publicat mai întai în format digital cu câteva zile înainte. Noile manuale vizează disciplinele: matematică şi explorarea mediului (6 manuale din care se poate alege pentru fiecare an de studiu), comunicare în limba română (6 manuale pentru clasa a II-a), comunicare în limba română pentru minorităţi (2 manuale pentru clasa I), comunicare în limba maternă maghiara (2 manuale pentru clasa I) şi comunicare în limba engleză (3 manuale pentru clasa I, 3 pentru clasa a II-a). Din păcate, printre aceste manuale nu apare şi manualul de comunicare în limba română pentru clasa I (fostul abecedar) care se afla încă în procesul de soluţionare a contestaţiilor.
Conform unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei site-ul manuale.edu.ro a avut 37 milioane de accesări în primele zile de după lansare. La sfârşitul lunii octombrie s-a anunţat că Ministerul va semna în săptămâna care urmează contractele cu editorii, iar manualele vor începe a fi tipărite, urmând ca în aproximativ două săptămâni să ajungă pe băncile elevilor, potrivit adevărul.ro.